A Hamar Productivity Consulting sikerének titka. Ahogy én látom.

A Hamar Productivity Consulting sikerének titka. Ahogy én látom.

A Hamar Productivity Consulting sikerének titka. Ahogy én látom. 713 481 Hamar Domonkos

2014-ben félve írtam alá az ügyvédnél az alapító papírokat. Aggódtam, hogy a válságtól megtépázott tréningpiacon milyen esélyekkel indul egy szűk portfóliójú tanácsadócég. Ami viszont azóta történt engem is meglepett.

Amennyire biztos voltam abban, hogy a személyes hatékonyság egy olyan terület, ahol a GTD megoldást kínál, ráadásul nagyon sok ember küzd is ezzel a területtel, ugyanannyira aggódtam is, hogy a telített piacon vajon milyen esélyekkel indulunk majd. Ennek ellenére nem végeztem piacfelmérést, nem voltak teszt csoportok, nem számoltam ROI-t. Csak vitt a szenvedélyem és a lelkesedésem, hogy ezt mindenkinek hallania kell.

Ami viszont ezután következett az minden elképzelésemet felülmúlta. A decemberi piacralépés utáni első 3 hónapban már olyan ügyfeleink voltak, mint a T-Systems, LogMeIn, Unilever vagy Sberbank. Írt rólunk a Piac és Profit, a HVG, a 2015. júniusi Forbes Magazin pedig két oldalas cikkben számolt be a munkánkról. A magazin fennállása óta ez volt az első alkalom, hogy tréningcég szerepelt benne.

A labdát persze szeretem lecsapni, amikor valaki megkérdezi, ez hogyan lehetséges mindössze 2–3 fős csapattal, ilyen rövid idő alatt?

A Getting Things Done módszertannal!

De ennél azért többről van szó. Röviden összeszedtem, mit látok a siker kulcsának az elmúlt egy évben, és hol követtünk el itt-ott hibákat is. Jelenleg a teljesség igénye nélkül, de ezek a legfontosabbak tényezők.

  1. Gondolkodás
    Nagyon sokat gondolkodtam az ötleten. Amikor gyakorlatilag már megtörtént a megállapodás és csak alá kellett volna írni a szerződést a jogokról, még mindig hónapokig hezitáltam. Kellett a gondolat, ami végleg meggyőzőtt: Én ebbe akkor is bele akarok vágni, ha az egész elbukik.
  2. Szenvedély
    Hiszek abban amit csinálok. Erre épül az üzleti modell is. Olyan embereket keresek, akik szintén hisznek abban, hogy a személyes hatékonyság rengeteg dologra hatással van. És szenvedélyük, hogy az emberek életét megváltoztassák. Túl sok olyan trénert láttam, akiben annyi szenvedély sem volt, mint egy kiégett középiskolai tanárban.
  3. Kemény munka
    Nincs siker kemény munka nélkül. Több olyan estém is volt, amikor hajnal 2–4 között feküdtem le és 6-kor már keltem. De annyi kiegészítést tennék, hogy önmagában keményen dolgozni nem elég. Okosan kell dolgozni. Erről szól a GTD. Én is észrevettem, hogy egy idő után a túl sok munka, a kevés alvás nem hozza már az eredményeket. Sőt, kontraproduktív. Most már újra alszom. 🙂
  4. Letisztult portfólió
    A magyar tréningpiac problémája, hogy mindenki mindent árul. Ahelyett, hogy egy dologban lennének a cégek specialisták, összeollóznak mindenféle terméket, aszerint, hogy épp milyen tanácsadóba botlottak bele az utcán. Ettől zavaros a portfólió, ami hiteltelenné teszi azokat a termékeket is, amik akár jók is lehetnének.
  5. Tanácsadók
    Tudni kell, hogy mihez nem értünk. A legnagyobb problémát a vezetőknél abban látom, hogy nincsenek tisztában a saját korlátaikkal. Jómagam a stratégiához, a GTD tréningekhez, a GTD coachinghoz és a sales-hez értek. A többi terület (ügyvezetés, pénzügy, HR, PR, marketing, IT) mind olyan terület, ahol tanácsadókra, specialista kollegákra van szükségem és magamnak is fejlődnöm kell.
  6. Arculat
    Ki az aki úgy megy randira, hogy nem öltözik fel rendesen? Ehhez képest sajnos az itthoni tréningcégek arculata megragadt valahol a 90-es években. Fel szoktam tenni magamnak a kérdést, hogy ha egy honlapon borzalmas a felhasználói élmény, akkor vajon milyen lehet a kávé a tréningen? A jó honlap miatt nem rendelnek tréninget, de kaphatunk egy lehetőséget egy személyes találkozóra.
  7. Branding
    Minden terméket az értékéhez kell pozicionálni. A GTD prémium termék. A világ legjobb cégei rakták össze a tréninganyagot, a ppt-t, a videókat.
    Sosem fogom elfelejteni azt a levelet, amit az egyik tanácsadó cég vezetőjétől kaptam, akinek a portfóliójában utalás volt a GTD-re. Azt írta amikor kértem, hogy vegye le, hogy:
    “…önmagában tréningként nem adható el a módszertan. Egyetlen ilyen programot sem értékesítettünk.”
    Azért ez vicces. Vajon most mit gondol? 🙂
  8. Cash
    Az elején ezt is rosszul mértem fel. Azt tudtam, hogy kell valamennyi tartalék az induláshoz, de sokkal kevesebbre számítottam. A vállalkozás nincs befektetés nélkül és a megfelelő mennyiségű tőke nélkül nem megy tovább. Amint sikerült megoldani a cash-flowt, megoldódott a problémáink 80%-a. Ez volt mindennek a gyökere.
  9. Belső rendszer
    Ha hatékonyságról beszélünk, akkor az egyik legfontosabb dolog, hogy a lehető legjobb rendszeren dolgozzunk. Amikor egy egyszerű segédmunkás a világ legdrágább láncfűrészével dolgozik, akkor nem lehet spórolni azokon az eszközökön, amivel a szellemi munkások egész nap dolgoznak. Amiket mi használunk:
    – Macbook Air
    – iPhone
    – Google Apps
    – Asana
    – Evernote
    – Base CRM
    – Mindmeister
  10. Sikerokozók azonosítása
    Csak a fontosabb dolgokat mérjük. Mi az ami a leginkább hatással van az üzleti eredményre? Az, hogy hány ügyféllel találkozunk egy héten. Pont.
  11. És a legfontosabb: Piaci rés
    Egyszer olvastam Cserpes Istvánról, hogy amikor megkérdezték, mire építette az üzleti modelljét, csak annyit mondott:

Körülnéztem és láttam, hogy senki nem csinál tejből tejterméket.

Ezt láttam a tréningpiacon is. Tanácsadó cégként még senki nem oldotta meg a dolgozó emberek alapvető problémáját, a túlterheltséget. Minden egyéb probléma másodrendű ehhez képest.

Amíg nem látunk ki a “fejünkből”, amíg nem tudjuk kezelni a ránk ömlő információt, amíg nem tudunk priorizálni, amíg nincs egy megbízható rendszerünk a végrehajtáshoz, addig csak sodródunk, felesleges stresszt okozva magunknak és a környezetünknek.

Az elmúlt időszak tapasztalatinak tükrében úgy látszik, hogy a magyarországi közép-, és felső vezetők nagyon vártak már egy valós megoldásra, és a GTD azt adta, amit ígért. Izgalommal várjuk a következő éveket.

Hamar Domonkos

A GTD® metodikával, a kapcsolódó termékekkel, szolgáltatásokkal menedzseljük azt a folyamatot, amelynek következményeként egyének, szervezetek megvalósíthatják a stresszmentes eredményesség művészetét akár a személyes, akár az üzleti életben.

Az összes cikk tőle:Hamar Domonkos
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatod a honlapunkat, a böngésződ bizonyos szolgáltatásokat tárolhat, általában sütik (cookie) formájában. Itt módosíthatod az adatvédelmi beállításokat. Fontos tudnod, hogy bizonyos típusú sütik blokkolása befolyásolhatja a weboldalunk böngészési élményét.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
A weboldalunk sütiket használ a jobb böngészési élmény érdekében.